9 Şubat 2015 Pazartesi

Birlikte Tüketilmemesi Gereken Besinler


Bir çoğumuz için damak tadı çok önemli. Bol salçalı ve yağlı bir et yemeğinin yanında yediğimiz pilav, o öğünü bir ziyafete dönüştürebiliyor. Çoğu zaman sindirimin ağızda başlayıp ağızda bittiğini düşünüyoruz. Midemizin, yediğimiz yemekleri nasıl sindirdiğini, sindirirken ne kadar zorluk çektiğini, bazı besinlerin midede nasıl fermante olduğunu, çürüdüğünü ve vücutta asidik ortam yarattığını pek de düşünmüyoruz. Gözümüz ve karnımız doyarken, hücrelerimiz aç kalıyor ve sağlıksız bir yaşam sürdüğümüzü hastalıklar kapıya dayanmadan önce farkına bile varmıyoruz.

Besleniyoruz ama beslenirken bir çok yanlış yapıyoruz. Yaptığımız başlıca yanlışlar:

 Demir içeren gıdalarla birlikte kalsiyum içeren gıdaların birlikte tüketilmesi.
 Kalsiyum içeren gıdalar demirin emilimini azaltıyor. Örneğin; demir yönünden zengin olan ıspanağı  yoğurta birlikte tükettiğimizde  ya da et yemeklerinin yanında yararlı bir içecek diye düşündüğümüz ayranı içtiğimizde aslında almamız gerekenden çok daha az demir alıyoruz.

Hayvansal proteinlerle nişastalı proteinlerin aynı öğünde bir arada tüketilmesi.
Sistemimiz bir defada bir çeşit gıdayı sindirmeye yönelik çalışıyor. Sabah kahvaltılarının vazgeçilmezi diye düşündüğümüz sucuklu yumurtayı ya da et yanında yenen patatesi, midemiz ne de güzel bir ikili diye algılamıyor. Hiçbirisini sindiremiyor. Böylelikle alınan besinler fermante olup çürümeye geçiyor ve vücutta asidik ortam oluşuyor.

Yemekten hemen sonra meyve tüketilmesi. 
Gece ev gezmelerinin olduğu dönemlerde, gelen misafiri layığıyla ağırlamak için masadan kalkar kalkmaz ikram edilen meyveler, bizim iyi bir ev sahibi olduğumuzun bir göstergesi olabilir. Fakat aynı durum misafirler için geçerli olmayabilir. Meyveler midede sindirim gerektirmeyen, hızlı bir şekilde on iki parmağa geçen besinlerdir. Ancak mide diğer besinlerle doluyken ve sindirimi gerçekleştirmeye çalışırken bir de meyvelerin eklenmesi, diğer besinlerin meyvelerin bağırsaklara geçişini engellemesiyle sonuçlanır. Böylelikle bizim vitamin içerdiğini düşündüğümüz meyveler, midedeki var olan bakteriler tarafından hızlı bir şekilde kullanılırlar. Midede bulunan besinler hızla fermante olduğundan sindirimle ilgili gaz problemleri yaşanır. Meyvede bulunan vitamin ve minerallerden vücudumuzun en etkili biçimde yararlanmasını istiyorsak, meyveleri aç karnına ya da yemeklerden 2 saat sonra tüketmeliyiz.