4 Şubat 2015 Çarşamba

Eklem İltihabı Çekenlerin Yemesi Gereken 8 Besin

Eklemlerde meydana gelen iltihaplanmaların nedeni ve tedavisi henüz bilinmemekle birlikte, bu romatizmal hastalığın genetik olabileceği ya da bağışıklık sisteminin kendi hücrelerine savaş açması ve onları yok etmesi öne sürülen nedenler arasında gösterilmektedir. Oldukça ağrılı ve sancılı olan bu hastalıkla mücadele edenler, doktor tavsiyesi ile iltihap giderici ilaçlar almakta ya da ağrıları yatıştırmak için fizyoterapi görmektedirler. Erken teşhis, hastayı fazla zorlamayan egzersizler ve tüketilen besinler, eklem iltihabından kaynaklı ağrıların azalmasına yardımcı olabilir. Bu yazıda akut hale gelmemiş eklem iltihaplarında yenilmesi gereken besinlerden söz edeceğiz.

Omega3 yönünden zengin olan besinleri tüketmek, eklem iltihaplarıyla savaşmakta etkili bir yöntemdir.Aşağıda sıralayacağımız besinleri alışveriş listenizin bir parçası yapmanız ve tüketmeniz oldukça faydalı olacaktır.

1. Balık : Ton balığı, sardalye ve somon doymamış yağ asitleri bakımından oldukça zengindir ve yüksek oranda  Omega3 içermektedir. Bu tür balıkların tüketimi, iltihaplanmaya sebep olan besinlerin dönüşümünü engellemektedir.Ayrıca bu besinlerin tüketimi, kardiovasküler hastalıklara yakalanmayı önlediği gibi, kolestrolün kontrolünde de etkilidir.
Tavsiye Edilen Miktar: Haftada 2 kez 200 gram kadardır.

2. Kanola Yağı: Omega3 'e ek olarak , kanola yağı güçlü bir Omega6'dır ve kalp rahatsızlıklarını önlemekte oldukça etkilidir. Kanola yağında, serbest radikallerle savaşmakta güçlü bir antioksidan olan E Vitamini bulunur. Kanola yağını tüketmek erken yaşlanmayı önlediği gibi, bozulma eğilimi gösteren hücreleri de onarmaktadır.
Tavsiye edilen miktar: Günde 1-2 yemek kaşığı kadardır.

3. Soya Yağı: Soya yağı da diğer bitkisel yağlar gibi yüksek oranda Omega3 , Omega 6 ve E vitamini içerir.Soya yağının iltihap karşıtı olma özelliği vardır ve vücuttaki kolestrol seviyesini ayarlar.
Tavsiye edilen miktar: Günde 1-2 yemek kaşığı kadardır.

4. Zeytinyağı: Zeytinyağı, Omega3, E vitamini ve beta karoten açısından oldukça zengindir. Zeytinyağının, iltihap karşıtı oluşu ve antioksidan özelliğinden ötürü, hücreleri korumakta ve bozulmalarını önlemektedir.
Tavsiye Edilen Miktar: 1-2 yemek kaşığı kadardır.

5. Roka: Koyu yeşil roka yaprakları, Omega3,  A vitamini, C vitamini deposudur. Ayrıca potasyum ve demir içerir. Bu da kan hücrelerinin (hemoglobin) oluşumunu sağlar.
Tavsiye edilen miktar: Günde 1 tabak kadardır.

6. Ispanak: Besin değeri oldukça yüksek olan ıspanak, A, C ve E vitamini , omega 3, kalsiyum, demir, potasyum, karotenoid,  biyoflavonoid içermektedir. Antioksidan özelliği ile prostat ve akciğer   kanserlerinin önlenmesinde etkilidir. Ispanak ayrıca iki önemli element içermektedir: Folik asit ve lutein. Folik asit, kansızlıkla mücadelede, lutein ise bağışıklık sistemini güçlendirmede önemli rol oynar.
Tavsiye Edilen Miktar: Günde 2-3 yemek kaşığı kadardır.

7. Keten Tohumu: Esansiyel yağ asitleri bakımından oldukça zengin olan keten tohumu, içerdiği E vitamini sayesinde, kötü kolestrolü düşürmektedir. Ayrıca iltihap karşıtı özelliği de olan keten tohumunu, sindirim sistemi sorunlarının giderilmesinde ve  menopoz döneminde yaşanılan sıkıntıların yatıştırılmasında etkilidir.

8. Chia: Ada çayının bir türü olan Chia bitkisi, Meksika'da yetişmektedir. Protein, Omega 3, lif, demir ve magnezyum yönünden oldukça zengin bir bitkidir. Doygunluk hissi vermekle kalmaz aynı zamanda kardiovasküler hastalıkları önlemede , bağışıklık sistemini kuvvetlendirmede, vücuttaki kas oranını arttırmada ve iltihaplanma karşıtı özelliği ile tüketilmesi yararlı bir bitkidir.
Tavsiye Edilen Miktar: 2-3 yemek kaşığı kadardır.